Őrzi két számjegyű piaci részesedését a Toshiba

A Toshiba az idén stabilizálja két számjegyű részesedését a hordozható gépek piacán, s valamivel több mint 40 ezer notebook eladásával számol - mondta Szabó Tamás, a cég magyarországi marketing vezetője az MTI-nek.

Hozzátette, tavaly a magyar piacon 405 ezer hordozható gépet adtak el összesen, ennek 10 százalékát a Toshiba.

Aláhúzta, a kétszámjegyű részesedést úgy érték el, hogy a vállalat nem az olcsóbb, inkább csak internetezésre alkalmas netbookokra eladásra koncentrált, hanem a drágább hordozható eszközökre.

A vezető pénzügyi adatokat anyavállalati előírásokra hivatkozva nem közölt, ám a piac nagyságát mutatja, hogy a hordozható gépek átlagára bruttó 120 ezer forint körüli.

Szabó Tamás elmondta, tavaly mintegy 10 százalékkal esett vissza a darabszámot tekintve a hordozható gépek piaca, hiszen 2008-ban 450 ezer ilyen számítógép talált gazdára. Úgy vélte, az idén stabilizálódik a piac, majd 2010 végén már növekedésnek indul. A Toshiba mindezt új gépek forgalmazásával, így például érintőképernyős eszközök piacra dobásával szeretné kihasználni.
 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció