17 százalékos növekedést produkált tavaly az internetes reklám

Nyilvánosságra hozta a tavalyi reklámköltési adatokat a Magyar Reklámszövetség. Az immár 11. alkalommal elkészített reklámköltés-becslés ezúttal a vállalatok marketing-költése, és nem a médiabevétel alapján alapján mérte fel a hazai piacot, ezért nehéz az összehasonlítás a korábban más módszerekkel történt reklámköltés-becslésekkel, ráadásul új területek is bekerültek a felmérésbe. Ha ez utóbbiakat kihagyjuk, akkor 161,7 milliárdosnak tekinthető a reklámtorta, ami nagyjából megegyezik az előző évi adattal. Kicsit az is bonyolítja a képet, hogy míg korábban a barterbevételek bekerültek a kalkulációba, a szponzorbevételek viszont nem, a mostani számításnál - helyesen - épp az utóbbit tekintették valós reklám-költésnek.

Növekedést igazából csak az internetes reklám tudott felmutatni, mintegy 17 százalékot, az előző évhez képest, és ezzel ez a terület felkerült a dobogó harmadik fokára, közel 16 százalékot hasítva ki az összes reklám-költésből. A reklámtorta legnagyobb szelete - 40% - még mindig a tévés reklámoké, a második - 27,2 százalékkal - a nyomtatott sajtóé, annak ellenére, hogy mindkét terület szűkült.

 

Az idei várakozásokat felmérő kutatás szerint 2011 mindenben követni fogja 2010 tendenciáit: az internetes reklámnál minden megkérdezett növekedésre számít, a tévés reklámköltések csökkenésének megtorpanását mindössze 17 százalék várja, és ugyancsak több, mint kétharmados többséggel ítélik úgy a válaszadók, hogy csökkenni fog a nyomtatott sajtó, a  a közterület és a rádiók reklámhordozó szerepe.

 

 
 
 

Kapcsolódó cikkek

 

Belépés

 

 

Regisztráció